CORONA info: Levertijd minstens 4 weken!!! Klik hier voor meer informatie.

Corona virus informatie levering planten

UPDATE 06/04/20

Voor algemene informatie over levertijden: zie hieronder.

Ondanks de Corona maatregelen wordt momenteel ongeveer 75% van onze bestellingen op tijd geleverd.
Dit betekent helaas ook dat we voor 25% van de bestellingen de vooropgestelde levertermijn niet kunnen halen.
Dit zijn vooral bestellingen met meer dan 3 artikels, maar het kan ook zijn dat u maar 1 artikel besteld heeft dat heel moeilijk te verkrijgen is.... er zijn tal van, onverwachte, factoren die hierin meespelen.

Als uw voor uw bestelling de leverdatum reeds verstreken is en deze nog niet geleverd is betekent dit dat er toeleveringsproblemen zijn met een deel van de bestelde planten. We hebben deze dan zelf moeten bestellen maar door de Corona maatregelen duurt het in het algemeen veel langer om planten binnen te krijgen.
Het probleem is niet zozeer dat het druk is, dan kloppen we wel een paar extra uurtjes, dat zijn we gewoon in deze periode... Het probleem is dat bestelde planten niet of veel te laat binnenkomen.

We proberen het hier zelf zo goed en zo kwaad als het kan bij te houden maar we dit begint stilletjesaan onbegonnen werk te worden om het overzicht te behouden.

Daarom volgende oproep:
Is uw bestelling minder dan 1 week te laat:  Graag nog een beetje geduld, we proberen uw bestelling zo snel mogelijk te leveren.
Is uw bestelling meer dan 1 week te laat:      Kan u ons de mail met de orderbevestiging doormailen en dan gaan we u na wat het probleem is en hoe we het kunnen oplossen.

Zie lijst met vooropgestelde levertijden hieronder.

Op deze manier kunnen we meer tijd vrij maken om uw bestellingen te verwerken en te leveren!
Uw bestelling zal wel degelijk geleverd worden, het zal alleen maar wat langer duren dan voorzien.
In het slechtste geval zullen er enkele planten ontbreken, deze worden u uiteraard terugbetaald.
Van zodra uw bestelling klaar staat voor levering sturen we u nog een berichtje.

Van harte bedankt voor uw medewerking, geduld en begrip!!

Yves,
zaak voerder

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 02/04/20

Beste klanten,
Naar aanleiding van de Corona maatregelen is het extreem druk momenteel.
We hebben een veelvoud aan bestellingen ontvangen dan normaal in deze reeds zeer drukke periode.
We hebben deze onverwachte drukte zo goed en zo kwaad als we konden opgevangen maar het was een overrompeling waar we nu pas min op meer zicht op krijgen.
We blijven, ondanks de daar aan verbonden risico's, zeker voor de chauffeurs, hard verder werken om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren.
Een dikke merci trouwens aan onze kwekers, pakjesbezorgers en iedereen binnen ATuin die ondanks alles blijven doorgaan.

We krijgen vele tientallen mails van klanten die vragen naar de leveringsdatum van hun bestelling. 
Ik heb deze zo lang als mogelijk beantwoord maar het is nu echter niet meer mogelijk om deze individueel te beantwoorden.
Dit neemt veel tijd in beslag die we beter kunnen besteden aan het klaarmaken van uw bestelling. Onze hoofdprioriteit is nu absoluut om uw bestellingen zo snel mogelijk te leveren!
Daarom heb ik onderstaand overzicht gemaakt waarbij u een inschatting heeft wanneer u uw bestelling kan verwachten.

Voor een toenemend aantal bestellingen zal deze verwachte levertijd echter niet haalbaar zijn.
We kweken veel zelf maar moeten ook veel planten inkopen om bestellingen compleet te maken. Dit verloopt zeer moeizaam en zeker bestellingen met meer dan 3 producten zullen hierdoor vertraging oplopen.
Als u uw bestelling na de verwachte leverdatum nog niet ontvangen heeft wil dit zeggen dat nog niet alle planten binnengekomen zijn. Het is dan voor ons ook afwachten wanneer ze effectief geleverd zullen worden. 
In de praktjk betekent dit dat uw bestelling dan enkele dagen vertraging zal oplopen.

We verwittigen u 1 à 2 dagen op voorhand wanneer u uw bestelling mag verwachten.
Als er een probleem is met uw bestelling dan nemen we zelf contact op om dit verder te bespreken.

Nogmaals, maar zeer gemeend: Bedankt voor uw begrip mocht de levering van uw bestelling langer op zich laten wachten dan oorspronkelijk voorzien. 


Besteldatum          Ten vroegste

19/03                            30/03

20/03                            01/04

21/03                            01/04

22/03                            01/04

23/03                            02/04

24/03                            03/04

25/03    < 3 artikels        06/04

             > 3 artikels        08/04

26/03    < 3 artikels        07/04

             > 3 artikels        09/04

27/03    Minstens 10 werkdagen of langer = ten vroegste 13/04  

28/03    Minstens 10 werkdagen of langer = ten vroegste 14/04              

29/03    Minstens 10 werkdagen of langer = ten vroegste 15/04                          

30/03    Minstens 10 werkdagen of langer = ten vroegste 16/04  

vanaf 31/03    Minstens 2 à 3 weken  = ten vroegste vanaf 20/04         

Bereikbaarheid
Ikzelf ben ook constant onderweg om bestellingen klaar te maken en te leveren. 
Hierdoor is er geen permanentie meer op kantoor en zijn we telefonisch niet meer bereikbaar.
Ik doe mijn uiterste best om uw e-mails te beantwoorden maar ook dit zal vertraging oplopen.
Veelal zal u doorverwezen worden naar deze pagina. Heeft u een bijkomende vraag kan u ons een mail suren naar info@atuin.be
Ik zal deze dan zo snel als mogelijk beantwoorden.

Yves, zaakvoerder

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 31/03/20

Levertijd voor nieuwe bestellingen:  Minstens 2 à 3 weken


Bestaande bestellingen:
We doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren maar de voorbije 2 weken waren een overrompeling die we onmogelijk op voorhand konden inschatten.

Meer en meer van onze eigen bestellingen bij kwekers worden niet meer of onvolledig geleverd waardoor we deze opnieuw moeten zoeken en bestellen en waardoor we veel tijd verliezen. Hierdoor kunnen sommige bestellingen aanzienlijke achterstand oplopen. 

We werken met man en macht om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren maar hou er rekening mee dat een vertraging op de vooropgestelde levertijd meer en meer zal voorkomen.
Het is voor ons ook onmogelijk om voor iedere bestelling met vertraging in te schatten hoeveel vertraging er zal zijn aangezien we hiervoor afhankelijk zijn van de leveringen van onze toeleveranciers.
We moeten onze beschikbare tijd absoluut stoppen in het verwerken en leveren van de bestellingen zodat iedereen zo snel mogelijk zijn planten heeft.
Bedankt voor uw begrip mocht de levering van uw bestelling iets langer op zich laten wachten dan oorspronkelijk voorzien.

Ikzelf ben ook constant onderweg om bestellingen klaar te maken en te leveren. 
Hierdoor is er geen permanentie meer op kantoor en zijn we telefonisch niet meer bereikbaar.
Ik doe mijn uiterste best om uw e-mails te beantwoorden maar ook dit zal vertraging oplopen.

Yves

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 27/03/20

Toenemende problemen bij toelevering.

We kweken veel zelf maar een belangrijk deel moeten we ook inkopen.
Meer en meer van onze bestellingen worden echter niet meer of onvolledig geleverd waardoor we deze opnieuw moeten zoeken en bestellen en waardoor we veel tijd verliezen.

Hierdoor kunnen sommige bestellingen aanzienlijke achterstand oplopen. 
We werken met man en macht om uw bestelling zo snel mogelijk te kunnen leveren maar hou er rekening mee dat een vertraging op de vooropgestelde levertijd meer en meer zal voorkomen.
Het is voor ons ook onmogelijk om voor iedere bestelling met vertraging in te schatten hoeveel vertraging er zal zijn aangezien we hiervoor afhankelijk zijn van de leveringen van onze toeleveranciers.
We moeten onze beschikbare tijd absoluut stoppen in het verwerken en leveren van bestellingen zodat iedereen zo snel mogelijk zijn planten heeft.
Bedankt voor uw begrip mocht de levering van uw bestelling iets langer op zich laten wachten dan oorspronkelijk voorzien.

Nieuwe bestellingen
Voor alle nieuwe bestellingen kunnen we sowieso geen leverdatum meer meegeven.
Naargelang de beschikbaarheid zal uw bestelling verwerkt worden maar hou rekening met een levertijd van 10 werkdagen of meer!!

Bereikbaarheid
Ikzelf zal vanaf vandaag ook constant onderweg zijn om bestellingen te leveren.
Hierdoor is er geen permanentie meer op kantoor en zijn we telefonisch niet meer bereikbaar.
U kan ons wel steeds een e-mail sturen naar info@atuin.be maar deze zullen minder snel beantwoord kunnen worden.
Ook is het niet meer mogelijk om offerte-aanvragen of vragen naar plantinformatie te beantwoorden.
Alvast bedankt voor uw begrip in deze toch wel zeer uitzonderlijke tijden.

Yves

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 26/03/20

We hebben de afgelopen dagen heel veel bestellingen ontvangen en het wordt steeds moeilijker om bestellingen compleet te maken.
Daarom is onze hoofdprioriteit deze bestellingen zo snel mogelijk te leveren.
Iedereen bij ATuin wordt nu ingezet bij het klaarmaken van de bestellingen. 
Daardoor zijn we slechts beperkt telefonisch bereikbaar, u kan ons wel steeds een e-mail sturen naar info@atuin.be
Alvast bedankt voor uw begrip mocht de levering van uw bestelling iets langer op zich laten wachten dan oorspronkelijk voorzien.

Aanpassing levertijden:
Bestellingen tot 3 verschillende artikels: gemiddeld 4 à 8 werkdagen.
Bij bestellingen met meer dan 3 verschillende artikels kan de levertijd oplopen tot 10 werkdagen of meer.
Bovenstaande levertijden zijn gemiddelden maar kunnen ook langer zijn naargelang de beschikbaarheid van de bestelde planten.

STATUS LEVERINGEN:   Meestal  langer  dan  voorzien

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 25/03/20

Aanpassing levertijden:
Bestellingen tot 3 verschillende artikels: 4 à 8 werkdagen
Bij bestellingen met meer dan 3 artikels kan de levertijd oplopen tot 10 werkdagen.

Iedereen bij ATuin heeft nu als hoofdprioriteit uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en wordt ingezet bij het klaarmaken en leveren van de bestellingen.
Daardoor zijn we slechts beperkt telefonisch bereikbaar, u kan ons wel steeds een e-mail sturen naar info@atuin.be

Alvast bedankt voor uw begrip mocht de levering van uw bestelling iets langer op zich laten wachten dan oorspronkelijk voorzien.

STATUS LEVERINGEN:    Langer dan normaal!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 24/03/20

We blijven er naar streven om uw bestelling binnen de 4 à 8 werkdagen te leveren!
Bestellingen met meer dan 5 artikels kunnen wel vertraging oplopen.
Bedankt voor uw begrip.

STATUS LEVERINGEN:    Langer dan normaal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 22/03/20

Dank aan iedereen voor de vele bestellingen die de voorbije dagen binnengekomen zijn.
We blijven er naar streven om uw bestelling binnen de 4 à 8 werkdagen te leveren!
Bestellingen met veel artikels kunnen wel vertraging oplopen.
Bedankt voor uw begrip.

STATUS LEVERINGEN:    Langer dan normaal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 21/03/20

Door de toenemende drukte is onze leveringstermijn aangepast naar 3 à 8 werkdagen.
Bestellingen met veel artikels kunnen vertraging oplopen.

STATUS LEVERINGEN:    Langer dan normaal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 19/03/20

Door de toenemende drukte is onze leveringstermijn aangepast naar 3 à 7 werkdagen.

STATUS LEVERINGEN:    Langer dan normaal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 18/03/20

STATUS LEVERINGEN:    Normaal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De leveringen van onze webshop ondervinden momenteel weinig hinder van de maatregelen.

We blijven onze normale levertijd van 3 à 5 werkdagen aanhouden.

Voor de veiligheid van uzelf en onze mensen wordt bij levering aangebeld en uw bestelling buiten afgezet.

Heeft u nog vragen? Bel ons op 09 334 50 60 (7/7 van 09.00 – 21.00u)

We helpen u graag verder!


Ook in deze onzekere tijden blijft het ganse ATuin team verder werken om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Onze gedachten gaan echter uit naar alle getroffenen en hun familie en we wensen hen het allerbeste toe.

Zorg goed voor uzelf en voor elkaar.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------